Alla inlägg under mars 2011

Av Annika Larsson - 6 mars 2011 22:22

att det är dumt att kastrera Gert. Eftersom jag aldrig löd henne förr, kan jag väl börja nu. Bättre sent än aldrig - eller hur???


Så nu blir det till att börja träna springning igen, å det är kul! Det är alltid bra att ha ett mål har jag märkt, annars lägger jag det mesta åt sidan och tänker att det gör jag imorgon. Det dumma är att jag tänker samma sak nästa dag, så imorgon kan ju helt plötsligt vara ljusår bort!


Så redan nu har jag anmält mig till Pers nästa lektioner på Dal. Ångrade mig djupt igår när jag såg hur duktiga Maria och lilla Alli/Ally var.


Så träningen är ett projekt nu, ett annat projekt blir att få regga in alla hästar i STS. Framtiden för avelsorganisationer är ännu oljus, men jag är inte särskilt orolig för det. Skulle det inte bli i Sverige ställer sig Holland bak oss, så det löser sig. Att avelsvärden hade så mycket krusiduller hit och dit hade jag inte ens fantiserat om. Men det är väldigt intressant och kul att knyta kontakter med Holländarna. Jag tror jag ska fråga om jag kan få komma och hälsa på och plocka tulpaner nån gång. Å kanske gå på ett sådant där annorlunda café....   

Ovido - Quiz & Flashcards