Alla inlägg under augusti 2009

Av Annika Larsson - 28 augusti 2009 22:01

Idag besökte vi Överby för att införskaffa allt som Emil & Evelina saknade - jippie för lön! Vi strosade omkring i Sibahuset ett tag, sen skulle Leif gå till bilen med påsar innan vi skulle ge oss i kast med hus nr 2.


Tillbaks kommer Leif med bara två torra fläckar på hela kroppen (japp, det var tillbehören). Vi väntade i entrén en stund för att regnet skulle lugna sig, utanför stog nämligen drygt en decimeter vatten. Bilarna plöjde igenom vattenmassorna, riktigt kusligt. Då fick vi lite mardrömmar om hur vägarna hem skulle kunna vara, därmed beslöt vi oss för att så snabbt som möjligt ta oss till bilen för att bege oss mot hemmet.


Med uppkavlade brallor och skorna i näven gav vi oss ut, skrek yiiiihaaaa över parkeringen och sprang! Hoppas inte TTEla var på plats, eller jo... Den där bilden jag inte tog på Emil när han kom vadande med skorna i handen, hårt hållande i byxorna långt över knät skulle jag gärna vilja se =)


Inte lika blött här hemma, men Trollhästarna sover inne inatt i alla fall.

Av Annika Larsson - 23 augusti 2009 21:12

Så var den stora dagen avklarad, fölvisningen i Rearsbyn. 37 poäng för Kalle blev det, inte super - men nästan! We'll be back, eller så kanske man kan få skära kulorna å så kan Kalle stanna hos mig i alla våra dagar ;)Finast i mina ögon ändå, oavsett vad domare säger!

Av Annika Larsson - 17 augusti 2009 20:56

En fin röd med lite g*yvarning på ;)

Funkar skitbra iaf...


Vi tränar på inför söndagen, vilken jag drömmer mardrömmar om både nattetid och dagtid... Vilket grupp vi startar i sen då, GULP!!!


Lille Trollkarl växer och ser ut som en rugguggla just nu, 6 veckor idag - men jag kan ha räknat fel så ta det med en nypa salt (typ 1,5 månad kan vi säga istället).




Av Annika Larsson - 16 augusti 2009 20:29

Tillbaka hemma igen från Skara Sommarland. Helgen har varit god, lite regn men det är finurligt på detta Skaraland. De har en pub man kan sitta i när det regnar. Den har t.o.m underhållning, då är det lätt att stå ut med lite droppar =)


Bara en vecka kvar, sen får vi veta om det är en snygg-Kalle eller ful-kalle som går i hagen. Pirrigt värre och hur ska allt hinnas med denna vecka? På tisdag kommer elever och jag vet inte ens vilka ämnen jag ska ha än... Lätt att förbereda bra lektioner - NOT! Men som bonden sa när han sket i vasken "Det löser sig".

Av Annika Larsson - 10 augusti 2009 19:56

Guds skänk till kvinnorna är hemma igen, lille Trollkarl. Han har växt under sin bortavistelse, fått kraftiga ben och börjat fälla runt ögon och mule.

Vi har precis kommit in från en liten promenad, det går riktigt bra. Men det råder ingen tvivlan, han är en kaxig hingst som behöver platsas. Å andra sidan tar han det, han gör inte samma misstag två gånger! Nu kan han till och med trava med mig utan att mamma följer med.


 Nu håller vi tummarna för att det är en ny i magen, ett sto som är brunskäckat. Det var såna önskemål jag lämnade till hingstägarna, får se om jag ska reklamera sedan...

Trollmoa har i alla fall brunstat lika mkt som vanligt. Så mycket att hon glömde att hon hade ett föl med sig i hagen. Som tur var fanns ett annat sto som hjälpte gnäggande Kalle att hitta sin mamma igen =)


Tyvärr har min kamera gått sönder, så mobilen får rycka in istället.

Av Annika Larsson - 8 augusti 2009 10:44

så ta för dig, solen skiner idag!


Tack för en trevlig dag på sjön, alla inblandade! Hur gött som helst!



Av Annika Larsson - 4 augusti 2009 08:21


Här ska det regna, men enligt vädret ska solen titta fram i Gbg, så då passar det ju bra att åka dit!


Imorgon blir nog en bra dag för att åka på Allsång på Gränsa, JJ är gästartist!

Av Annika Larsson - 2 augusti 2009 16:16

Det är lite deppigt här på Söbyn utan Trollmoa och lille Karl. Men de har det säkert superbra hos sina tillfälliga fosterföräldrar, så jag vet ju att det inte går någon nöd på dem. Malin är dessutom snäll och skickar sms både på morgon och kväll, för att berätta vad som händer.


Nu är Trollmoa iaf betäckt ett par gånger. De började med en fribetäckning, men Trollmoa hade rusat runt så i hagen så de var lite oroliga för Kalle. Då kom sms om det var okej att handbetäcka, och det hade också gått bra. Nu håller jag tummarna för att ägg har trillat ner, ingen skit i vägen o.s.v


En vacker hagkompis har de i alla fall, en sådan fölis vill vi ha nästa år!


Ovido - Quiz & Flashcards