Alla inlägg under februari 2011

Av Annika Larsson - 20 februari 2011 22:32

Tycker det är tråkigt just nu med det mesta. Det är kallt. Det är snöigt. Det är halkigt. Ingen Snygg- Karl att vila ögonen på. Ingen sommar och sol.

Som det här. Kan det bli ljuvligare, och kolla vilket hovskägg han hade! Undrar hur Maria Montezami skulle beskriva det... Hur det liksom plumsar ut mot allt det gröna?

Jag har magkramp varje gång jag kommer till stallet och varje gång jag kommer till hagen. Då tänker jag att det ska ligga nån döing där. Hoppas det går över med tiden, annars vete fan...  

Till råga på allt undrade min kära hovslagare om jag verkligen skulle skära Gert som har fått så korrekta ben... Shit, shi, shit! Ågren igen! Och han ser ju bra ut, helt klart. Men som sagt, han blir en ljuvlig valack. Problemet är ju att jag tror att han skulle kunna vara en ljuvlig hingst också.

I vilket fall får jag väl försöka hitta någon sorts inspiration någonstans, tills de ljuva kvällarna och helgerna kommer. Med vårsol, fågelsång och glada kärringar. Kanske en och annan bira och cigarr på balkongen.

Må väl!

Av Annika Larsson - 2 februari 2011 20:47

  

Mmmmmm, visst ser det lockande ut? Lite smärtsamt om man tänker att den kanske suttit på någon, någon stackare som numera har falsettröst. Nåväl. Nu har vi äntligen tagit ett beslut om lilla Gert i alla fall. Hans pungkulor ska också ställas i en prydnadskopp, för använda dem ska han inte få.

Nu har vi resonerat fram och tillbaka och slutligen kommit fram till att vi inte orkar dra lasset med hingst i år igen. Och även om han är punglös så är han inte hopplös, absolut inte. Gert kommer bli en fantastisk valack som förhoppningsvis någon annan kommer ha mycket kul med. Han är ju en sådan där trygg häst, som finner sig i att stå där han blir ställd.

Få se om jag hittar något gott recept på en pungakaka till påsk.

Må väl alla   

Ovido - Quiz & Flashcards