Alla inlägg under september 2009

Av Annika Larsson - 26 september 2009 17:05

Ändå gör hon snällt alla konstiga saker vi ber om. Nedan en bild från dagens bravader, det blir möe ve' i år/nästa år...


  

Av Annika Larsson - 25 september 2009 17:49

    


Ikväll ska jag till Vågen och träffa mina gamla arbetskamrater, det ska bli skojsigt. Kerstin har fyllt år, så jag har införskaffat en mugg som hon kan ha på jobbet - namnad och klar. Det roligaste med paket är att slå in dem, så här blev det till Kerstin eftersom hon är "naturnissa". Nypon för det färgglada och äppelmynta för doften. Skulle behöva sådan där dubbelhäftad tape, för den irriterar när den syns så väl...

Extra roligt ska det bli att få krama "min Anna" - å va jag önskar att vi fick jobba ihop igen! Finns inget som kommer slå vårt rocktema i Åsebro Cool.

Av Annika Larsson - 18 september 2009 19:52

Dagens kvällspromenad slutade med en höft som gör ont! Kalle gjorde nåt ryck när han skulle stila för Grynet (när man ska vara snygg måste man stå på bakbenen) jag drog ner honom - KNAK. Typiskt... Hade han inte varit lite medgörlig efteråt hade jag nog kunnat gå till BRL med honom...


Jag och Trollmoa blev lite trötta på honom till slut, så vi satte fast honom i tömkörningsjorden, sen kuta vi i väg. Kalle hängde motvilligt med efter, med en konstig grimas i ansiktet. Inte hade han räknat med att 800 kg skulle dra honom längs framfartsvägen, utan en chans till bus. Till slut gav han dock upp och gick snällt bredvid mamma, mycket flämtande hördes. Trollis var nöjd över att ha honom lunkande bredvid istället för på rumpen... Han är i alla fall lugn när han blir fastsatt, uppbunden och så. Där har han fattat galoppen - haha!


Det är iaf lätt att sjunga när man umgås med Karl... Han ser ut som en karl, och han går som en karl, vet vad kvinnor vill ha å han kyyyyyysser som en karl ska....

Av Annika Larsson - 13 september 2009 20:55

              

Av Annika Larsson - 11 september 2009 21:19

Ingen storm ute denna dag, men i mitt "höve"!

Blev så jädrans arg idag så jag kokar lite än. Hade anlitat en fruktansvärt trevlig hovvårdare, troligtvis skulle jag dragit öronen åt mig vid det symtomet. Hästfolk som pratar överdrivet mycket har jag lärt mig att man inte ska ha att göra med.


Japp, 700 spänn fattigare för 8 hovar som det knappt märks att någon har rört. Inga överrullningar, traktstöden oskurna och strålarna ser ut som innan. Så nu kan nog t.o.m jag utge mig för att vara hovvårdare, för det hade jag fixat dubbelt så bra - gratis.


Mest förbannad är jag för att man är så snäll och mesig och inte fräser ifrån. "E du redan klar?" var allt jag lyckades få fram. Ja, ja, hon lär inte sätta sin fot på Söbyn 1 någon mer gång Skrikandes


Barnens telefonräkning har kommit, men eftersom det räckte med dåliga pengating för idag, så öppnar vi den imorgon... Tur för Emil som tack vare reklamen lärt sig en väldigt bra sms tjänst, "Messa eller ring, du kan fråga anything" Tungan ute

Av Annika Larsson - 8 september 2009 15:33

Ja, bloggandet har fått stryka på foten den sista tiden. Så är det att vara en kvinna i karriären.... Tungan ute

Helgen innebar ved, snor och EMD! Fantastiskt vilka poppis-grabbar de är, det hade jag inte fattat riktigt förrän alla skrikande fjortisar bevisade detta på Liseberg. Det var ganska tacksamt att ha hosta i svininfluensatider när man ska stå i folksamlingar. En liten host bara, så stack alla i väg som försökte få min superbra plats Skrattande, hehehe...

  

Danny visade sig vara en kul prick, Mattias oxå, medans snygg-Erik får varning för divfasoner -FY SKÄMS! Sån't gillar vi inte (bara Evelina).

Ovido - Quiz & Flashcards