Alla inlägg under april 2010

Av Annika Larsson - 24 april 2010 18:38

I dag har vi lyckats med något som borde komma med i historieböckerna över viktiga händelser i Grinstad. Vi kopplade tråd till Lollo och Gerts hage och redan på första försöket fick vi ström runt hela och i båda trådarna   !


Så nu har Gert fått komma ut och sträcka på sig ordentligt.


Glädjande är också att HV precis gjorde mål!!! SM-guuuld   


      

Av Annika Larsson - 21 april 2010 16:53

I morse låg det en liten blöt och ämlig bebis i LouLous box när jag skulle ta ut dem - vilket uppvaknande! Duktiga mamma har fixat det hela så bra och nu håller vi tummarna för att han (jag tycker att han ska heta GertGert, men det råder vilda protester i Söbystugan om det) klarar sig fint trots att han kommit lite för tidigt.

Typiskt är det att det blivit så kallt också, så det får nog bli ett par innedagar för dem.


  

Av Annika Larsson - 14 april 2010 17:05

Så har då alla vårkänslor nått Söbyn, dålig marknadsföring av tinker kanske -men jag tycker bilden blev cool! Det tyckte dock inte mina händer, eftersom jag inte hade handskar på mig där jag hängde...


Till veckan ska jag bli heltidsarbetare igen. Ska undervisa i svenska som andraspråk, det ska bli kul tycker jag!


Just nu inväntar vi (eller jag) svar ifrån en hingstägare i Norrland som har sin hingst stående i södra delarna ett tag. Frågan är om de vill låta hingsten stå kvar så att Lou Lou hinner betäckas, håller tummarna. Annars får hon gå tom i år och äta upp sin lilla mage och komma igen till nästa år. Tycker hon behöver sparas på, eftersom hon inte är så gammal. Dessutom behöver vi få koll på om vi får sålt föl, så att vi inte står med åtta hästar nästa år...


Nu till grytorna, idag ska en köttfärslimpa tillagas   

  

Av Annika Larsson - 2 april 2010 22:33

  

Glad påsk önskar kärringarna på Söbyn!

Ovido - Quiz & Flashcards